collegeexperience.blogg.se

Valkommen till en inblick i hur det ar att vara student pa ett valkant universitet i USA. Allt som beskrivs har hant men namn kan vara fiktiva for att skydda personers identitet.

Ready, Set, Fall break!

Publicerad 2012-10-03 22:48:42 i Allmänt

Fall break har nu officiellt borjat och en hel del elever har lamnat campus redan.

En skillnad jag markte idag jamfort med Svenska universitet ar att du ar forvantad att ga pa alla dina lektioner, det ar alltsa inte sa att det ar ett seminarium i veckan som ar obligatoriskt, alla inbokade klasser jag har forvantas jag ga pa. Missar jag fler an tre, kommer mitt betyg att sankas med 1/3 av mitt letter grade (A,B,C,D, F). Ett A+ blir alltsa ett A om du missar 3 lektioner.

Det enda konkreta vi har planerat for ikvall ar middag, vi ar lediga och behover komma ut och kla upp oss lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela